fredag 19 december 2014

Livets väv


Detta inlägg hyllar kvinnlig vänskap, nätverk och förmåga att göra skillnad i det lilla och det stora!

Innan 2012 hade jag inte en tanke på att bli coach eller att starta en blogg,  min vän Liv
http://adventure-life-vida.blogspot.se/  hjälpte mig med bloggen så att projektet hade en blogg & en facebookgrupp så att vi kan dela med varandra allt härligt som händer!

Under dessa 2 år som projektet varit igång har ca 90 personer engagerat sig på olika sätt, genom pepp och stöd! sprida kunskaper om projektet, stickar mössor, sockar, syr lapptäcken, stickar filtar.
Ja det finns inte ord för allt fint som händer.
En av stickatillsmå stykor är det starka nätverk som finns och att det finns personlig koppling till alla och en var genom att någon känner någon som känner mig eller min mamma eller mina systrar.
En kvinna surfade på nätet och hittade projektet och skickar grejer då " projektet är genuint och äkta och gör gott för andra" stod det på brevet som följde med! VÄLKOMMEN!!!

En annan kvinna är Emma, som arbetar som professionell coach. personlig utvecklare, kursledare,motivator, inspiratör, föreläsare,författare och konstnär och bloggar : http://livskrafter.blogspot.se/

Emma utbildar bla coacher i Göteborg och är kollega till flera av mina coachvänner! Emma är också kompis med min fina vän Liv.  De 2 träffades genom blogg världen. Läs gärna dessa 2 fantastiska kvinnors bloggar!
Allvarliga ämnen men alltid med stjärnströssel vackra foton, omtänksamhet och öga för detaljer och en stor källa till inspiration! Jag uppmanar er att surfa in och kika men var beredd på att du kan få en och annan klurig fråga om du lever ditt bästa liv och njuter av nuet och gläds åt framtiden!

Vad vill jag då säga: Jo att vi alla kan inspirerar varandra till att göra stora och små skillnader i varandras liv. vackra tankar blir vackra ord, ett foto, en bloggtext en tavla, en gåva...alltså något som gör skillnad för dig själv och andra!!!

happy fredag och helg...passa på att tänka vackra tankar om dig själv och andra så fylls vardagen och helgen av stjärnströssel, glitter och magi! Eller hur Emma & Liv?

Ps..Tack emma för pennor och inspiration! och  Liv för din generösa vänskap!

// Karolina 

1 kommentar:

  1. Tack själv för din generösa vänskap och allt jag lär mig av dig. Tack också till alla fina som gör en skillnad både här och på andra ställen. Emma är fantastisk och inspirerar så många att hon verkligen stjärnströsslar oss alla.
    Personligen skulle jag behöva finna en bra synonym till nätverk/nätverka då jag har mött det så många gånger i så mycket ytligare form och med andra baktankar än det du beskriver vilket gör att jag själv undviker att använda ordet eftersom jag själv har så svårt för det som inte är autentiskt. Du som brukar vara kreativ kanske har nåt bra förslag för ett mer positivt ord?
    Kramar och tack för att du finns

    SvaraRadera